Asiakas oikeassa

Ensimmäinen asiakastyö oli edessä... Hieman jännitystä ilmassa ja pelkoakin. Osaanko tehdä asiakkaan toiveidenmukaisen tuotteen?
Asiakkaaksi valitsin mieheni, joten vaativuus asiakkaalla olisi aika minimissään :) Jaakko olikin sitä mieltä että vaalea, hieman moderni keittiömme kaipaisi jotain väriä ja pehmeyttä, jolloin valitsin työkseni kutoa maton sinne.
Jaakko halusi perinteisen räsymaton tietyn sävyisillä väreillä. Värit olivat harmaa(aika värikäs :) ), violetin sävyt ja jotain muuta vaaleaa(kunhan ei keltaista eikä mustaa).
Lähdin kirpputoreille etsimään oikean sävyisiä räsyjä ja haalin kaikkea lakanoista verhoihin. Otin myös ohjat hieman omiin käsiini ja valitsin myös muita värejä mitä Jaakko ei ollut osannut valita, mutta jotka mielestäni sopivat yhteen.
Koko prosessi alkoi kuteiden repimisellä ja leikkaamisella joka veikin ison osan ajasta. Itse loimen luominen oli suhteellisen nopea prosessi, enkä viitsi siitä tähän erikseen kuvia laittaa :)

Mutta kun loimi oli luotu aloin rakentamaan kangasta ja näin se lähti etenemään







Halusin yhdistää  mattoon myös eri materiaaleja ja löysin Talentti-kierrätyskeskuksesta nahkapaloja edullisesti ja kirpputorilta vakosamettia. Ylläolevassa kuvassa vihreä osuus on mokkanahkaa vanhasta takista.
Itse kutominen oli ajoittain hieman hidasta kun halusin kudonnan aikana asetella värit sopimaan toisiinsa. En siis halunnut etukäteen tehdä värisuunnitelmaa, vaan kutoessa katsoa mitkä värit sopivat vierekkäin. 


Ja valmis matto näyttää tältä:



Värit sopivat minun mielestäni kivasti yhteen ja työnjälkikin on yllättävän tasaista. Matto sopii keittiöömme hyvin ja tuo mukavaa pehmeäyttä jalan alle ja sopivaa hillittyä väriä lattialle. Ja mikä parasta, asiakas on todella tyytyväinen mattoon :) Värit ovat kuulemma täydelliset, vaikkei hän itse osannutkaan ilmaista väritoiveitaan kovin selkeästi omasta mielestään. 
 Tyytyväisiä olemme, sekä asiakas että kutoja :)

 

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Messinkiä(ja vähän huopaakin)

Kankaanpainantaa