Messingin kiilto silmissä

Metallityöpajassa minulle jäi vielä muutama päivä aikaa tehdä jotain ja oli selvää että haluaisin tehdä jotain messingistä. Ja mitäpä muuta sitä tyttö haluaisi tehdä kuin koruja itselleen?! :D
Tein sormuksen ja rannerenkaan josta innostuin niin, että päätin tehdä rannerenkaat myös lahjaksi muutamalle hyvälle ystävällenikin :)
Kun messinkipalat olivat halutun pituisia ja muotoisia taoin rannerenkaisiin pintaan pienelllä vasaralla pientä kuviota. Kaikki palat kuumennettiin erittäin kuumalla liekillä ja pinnat hiottiin käsin siisteiksi.
Sormus(yläkuvassa vasemassa laidassa) taivutettiin halutun kokoiseksi ja hiotiin pinta kiiltäväksi koneella. Rannerenkaat hiotiin ensin käsin, taivutettiin vasaralla haluttuun muotoon ja lopuksi kiillotettiin pinta vielä koneella.
Eri työvaiheiden kuvaaminen jäi valitettavasti, koska olin niin innoissani tekemässä näitä :)

Olen todella tyytyväinen näihin koruihin ja olen myös erittäin innokas tekemään jotain vastaavaa tulevaisuudessa! :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Messinkiä(ja vähän huopaakin)

Asiakas oikeassa

Kankaanpainantaa