Karvainen sateenkaarimatto

Kudonnat jatkuivat ja halusin jatkaa kokeilemalla jotain erillaista.
Pidän ryijyistä todella paljon ja joskus olisikin ihana päästä kokeilemaan tehdä jonkinlainen ryijy. Tästä inspiroituneena halusinkin päästä kokeilemaan tuoda mattoon hieman ryijymäistä pintaa ja muistin että olin värjäyskurssilla kokeillut lankojen värjäystä sillä tuloksella että toisesta lankavyyhdistä tuli hyvinkin erikoisen värinen ja kirjava :)
Tämä lankavyyhti siis pääsisikin kirjavan maton pariksi jollain tekniikalla...






 Langalla tein lenkkejä ja solmuja mattoon, jolloin sain hieman ryijymäistä pintaa luotua kuteiden välille.


  
Valitsin kuteiden väriksi koululta jääneitä, vaalean sävyisin värejä, joihin tämä minun värjäämä kirjava lanka toi mukavasti kontrastia. Mitään suunnitelmaa minulla tähän mattoon(tai seinävaatteeseen, jos en raaski mattoa lattialle laittaa) ei ollut, kunhan kudoin ja suunnittelin värit kutoessa.
 

Mattoa oli todella hauska kutoa ja solmujen teko muuttui nopeammaksi muutaman rivin jälkeen. Matto tuntui muodostuvan kuin itsestään, niin hauskaa ja inspiroivaa oli ensimmäistä kertaa nähdä jotain "isoa ja konkreettista" valmistuvan omasta inspiraatiosta ja mielikuvituksesta!





Valmiista matosta tuli oikein hyvä väreiltään ja sitä pystyy mielestäni käyttämään molemmin puolin, koska nurjallakin puolella värit sointuvat kauniisti keskenään. 




Sitten vain siirtelemään mattoa lattialta seinän kautta sohvalle, johon se toisi kaivattua piristystä uutta väriä kaipaavalle harmaalle päälliselle :)

Kommentit

Tämän blogin suosituimmat tekstit

Messinkiä(ja vähän huopaakin)

Asiakas oikeassa

Kankaanpainantaa